BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

diumenge, 18 de juliol del 2010

VEGANOMICON 10

He de fer els deures, tinc uns quants plats del Veganomicon per penjar i no trobe el moment. Fa un parell de setmanes vaig fer un pastís (de moment solament he fet un parell de dolços del llibre). Aquest és un pastís de xocolate, així que no em podia decebre, molt senzill de fer i molt bo, a més si no volem menjar cacao es pot canviar perfectament per garrofa i de segur que està boníssim.

LOWER-FAT DEEP CHOCOLATE BUNDT CAKE  Pàg.256
Ingredients
1 i 3/4 tassa de café preparat fresc (en el meu cas, com que no bec café vaig utilitzar malta)
2/3 tassa de cacao en pols sense sucre
1 tassa i mitja de sucre (vaig utilitzar sucre de canya)
1/3 de tassa d'oli de girasol
1/3 de tassa de puré de poma
1/4 de tassa de Maizena
2 cull. d'extracte de vainill
atmetlla mòlta al gust(a la recepta diuen 1 cull. d'extracte d'atmetlla, però açò no ho he trobat enlloc)
2 tasses de farina (vaig utilitzar integral d'espelta)
1 cull. de bicarbonat sòdic per a pastisseria
1 cull. i mitja de rent en pols per a pastisseria
1/2 cull. de sal.

Calfem el forn a 180º i preparem un motlle. En un cassó posem el café i el portem a ebullició, en eixe moment baixem el foc. Aboquem el cacao i barregem fins que es disolga, apaguem el foc i ho deixem a temperatura ambient.
En un bol, barregem bé el sucre, l'oli, la poma i la maizena, afegim la vainilla i l'atmetlla,el café i el cacao. Ho barregem tot bé i afegim el rent,  el bicarbonat i la sal fins tenir una textura cremosa.
Ho aboquem en el motlle i ho posem en el forn durant 45' (comprovem que estiga cuit amb la prova del furgadents, pungem el pastís amb un furgadents i si ix net, ja ho tenim, si no ho deixem un poc més). Deixem reposar 20' i A MENJAR!!!!!!